Leren bouwen met Brio

Als het op speelgoed komt ben ik een voorstander van natuurlijke materialen. Daarom zoek ik vaak naar leuk en educatief speelgoed dat bijvoorbeeld uit hout bestaat. Tijdens mijn zoektocht stootte ik op de website van Brio.

Op deze webiste vind je heel wat leuk speelgoed, maar ook speelgoed dat de kinderen zelf moeten bouwen. Dit is speelgoed is voor de leeftijd vanaf 5 jaar dus is enkel voor de oudste kleuters, maar ik vind het wel interessant. Via een aantal foto’s ga ik jullie tonen wat de kinderen allemaal kunnen bouwen:

6973-1055 6991-1073 7002-1084 9103-2656 9198-2749

Om deze auto’s, vliegtuigen, … te bouwen koop je hier een aparte set voor. Maar wat ik nog leuker vind is dat je ook een bouw set kan kopen voor beginners, dit is al vanaf de leeftijd van 3 jaar dus kan je al vroeg introduceren in de kleuterklas. Hier zijn een aantal voorbeelden:

7028-1110 7030-1112 9058-2617 9199-2750 9200-2751

Ik vind dit heel goed en leerrijk speelgoed voor kinderen. Niet al het materiaal in deze dozen bestaat uit hout, maar de kinderen komen toch al niet enkel in aanraking met plastiek.

Kinderen zullen in het spel met deze materialen aan hun fijne motoriek werken, zij zullen leren plannen wat ze willen maken, een stappenplan volgen of zelf maken, …

Jammer genoeg kan je dit speelgoed niet via de website kopen, maar je vind op de website wel verkooppunten in België voor dit speelgoed.

Een gedachte over “Leren bouwen met Brio

  1. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van natuurlijke en duurzame materialen. Zelf heb ik nog nooit gehoord van Brio. Heel interessant! Zeer leuk dat de kinderen zelf de mogelijkheid krijgen om dit speelgoed in elkaar te steken. Het stimuleert hun probleemoplossend denken en handelen, hun inzicht,.. Kortom: het biedt goede ontwikkelingskansen voor het kind!

    Like

Plaats een reactie